حنان ماضى: “قررت ارتداء الحجاب بعد إصابتى بكورونا وأسوأ حاجة الدبابيس”

تحدثت الفنانة حنان ماضى، عن ارتدائها للحجاب، قائلة: “اتخذت قرار ارتداء الحجاب من فترة قريبة.. وتعرضت للإصابة بفيروس كورونا وبالتحديد متحور اوميكرون.. وقبل كده كنت احرص على اتباع الإجراءات الاحترازية.. وبنتى واختي تعرضا للإصابة بمتحور اوميكرون.. وتم الشفاء منه بسرعة ولكن أنا اللى طول معايا شوية.. وكنت بموت.. لقيت الشيخ أبو بكر بيقول حاجة عن الحجاب.. حسيت ان ربنا بعتهلى.. يعنى خلاص.. تفكيرى كان تفكير واحدة بتموت.. قررت ان البس الحجاب.. والحمد لله”.

وأضافت خلال حوارها في برنامج “كلام الناس”، الذى تقدمه الإعلامية ياسمين عز على قناة “ام بي سي مصر”: “حاسه ان قرار الحجاب احلى حاجة حصلت لي.. وارتداء الحجاب كان مفاجأة لبنتي.. وقالت لى معقولة.. وسألتني هل هتغني بالحجاب؟.. ومكنش ناقص غير الطرحة بس.. واكثر حاجة وحشة الدبابيس.. وبحاول البس الحجاب من غير دبابيس”.

وتابعت الفنانة حنان ماضى: “لم اتشاور مع أحد في قرار ارتداء الحجاب.. وده كان قراري.. انا بعمل ده لربنا.. انا عاوز رضا ربنا.. حد هيراجعني فيها ازاي؟.. والحجاب لم يكن مقدمة للاعتزال.. وبعدها جالي أغنية.. الحجاب ده حاجة لربنا.. وفكرة الحجاب جاتلى مؤخرا”.

حنان ماضىحنان ماضى بالحجاب

After Content Post
You might also like